Alla inlägg under januari 2012

Av Tove - 27 januari 2012 10:23

Sitter och väntar på att klockan ska bli 11.05 så jag kan klä på mig och gå ner mot bussen och åka till jobbet! 

I väntan lyssnar jag på Thåström - beväpna dig med vingar med en jävla volym och spränger högtalarna!

Har fått den på huvudet och har lyssnat på den sjukt mycket både igår och idag.

Även Sjung inte falskt med Imperiet, Joakim Thåström kan han!!

Blir inte så värst sugen på att gå till bussen i detta snöoväder kan jag lova, hatar när det snöar! 

Men pepp pepp, det är FREDAG idag och vi får se vad som händer ikväll! Vin eller bara mys i soffan? 

Allt hänger på Martin som inte kände sig så pigg idag och igårkväll.. vi får se helt enkelt, spelar ingen roll för mig!


Någon annan som vill bli pepp på helg?
Lyssna på det här:
 

Beväpna dig med vingar - Thåström

http://www.youtube.com/watch?v=tuRN7e2_76s



Sjung inte falskt - Imperiet (live)

http://www.youtube.com/watch?v=-F_XaZGUgZY

Av Tove - 25 januari 2012 15:47

Nu är det både skola och jobb. 

OJ OJ Oj.. Igår hade jag migrän hela kvällen och halva natten, somnade men vaknade flera gånger av den.. Nu vet jag hur det känns också! :( Jag kunde inte ha ögonen öppna för då trodde jag jag skulel dö! 

Idag och imorgon är det inget jobb och nästa vecka är jag ledig på torsdagen. Men annars så är det full rulle med en massa småbarn i 1-2års ålder. :) Eller full rulle är nog bara förnamnet! HAHA

Idag har jag läst lite, skrivit om lite och läst lite till, och imorgon ska jag träffa min studiegrupp på miun i sundsvall. Ska bli skönt att prata lite med dom om hur dom har gjort och jämföra med mitt eget, låna kopiatorn och en dator och skriva ut mina papper osv.. Känns kanon hittils, fast lite panik har jag ju kan jag säga! 

Skolan är inte det lättaste alltså, eller så är det jag som har för höga förväntningar på mig själv. Kommer nog inte kännas såhär hela tiden skulle jag tro!! HOPPAS JAG!! 


Jag vet inte ens vad jag skriver, är trött och ska gå ta mig lite kycklinglasange framför ett program Pretty little liars tror jag. Ta en timmes paus från plugg å hårt tänkande, sedan åter till böckerna tills Martin kommer hem ikväll! 


Av Tove - 21 januari 2012 16:33

Grattis Liam!


    Älskade Unge    



Borstar sina tänder 


 

Äter godis


Är glad


     

Myser inne och ute


 

Är på stan


Tittar på fotboll


 

somnar av utmattning


   

leker i badet


 och är.....Världens bästa storebror!


 




Hoppas du fick en underbar dag!


Pussar och Kramar från mig! 

Av Tove - 21 januari 2012 16:15

Här läses det för fulla muggar kan jag lova! Martin jobbar hela helgen och jag läser och har börjat på lite uppgifter. En uppgift är klar och en är nästan klar, sen är det inte mycket kvar på den sista heller. Jag ska såklart läsa igenom och göra om lite här och där, men känns skönt att man är ganska snabb! Men måste se till så jag inte är för snabb och gör något som bara blir halvbra, för jag vill ha det riktigt gjort! Samtidigt som jag känner att det är första gången jag gör uppgifter och läser på högskolenivå och tycker inte att det är hela världen om det blir lite fel i början för då kan det bara bli bättre sen.. Huvudsaken att jag inte är helt ute och cyklar, då skulle jag få panik. Men när jag ska träffa studiegruppen på torsdag så får jag höra lite med dom då hur långt dom har kommit och vad dom har gjort och sådär.. så vet jag ju om jag är helt fel ute då, plus att man kanske kan tipsa varandra! 

Anledningen till att jag pluggar så hårt i helgen är för att jag ska jobba fyra dagar i veckan som kommer och kanske veckan efter också, så då måste jag se till att få till det innan vi ska vara på plats i Härnösand igen vecka 6. Blir kanske lite kämpigt men jag hoppas att det kommer att funka för mig, extra pengar är alltid bra! 


Ja det fanns inte mycket roligt att berätta för mig märker jag.. Inte mycket att göra heller.. Lägger böckerna på hyllan för dagen och fortsätter imorgon, städa och tvätta gjorde jag igår så blir väl till å koppla av framför tvn i väntan på Martin då! :) Ska även ringa Liam och säga Grattis på 6års dagen och göra ett inlägg i bloggen till han :)


Av Tove - 15 januari 2012 15:41




MINA ÄLSKADE OCH OTROLIGT CHARMIGA SMÅSYSTRAR

OCH

VÄRLDENS FINASTE TJEJER!



VARM CHOKLAD


 


KLÄTTRAR PÅ SNÖN




  


VARMT, MEN GOTT!


 


ÅKA PÅ RUMPAN ÄR ROLIGT!


 


MYSIGT










SNORIG UNGE :)



   


FANNY & MY






 


WILMA






 


SNART UTVILAD!




 


SPARKÅKNING!





 


SNÖÄNGEL 



 


ÅÅÅÅKA!!



  

Av Tove - 13 januari 2012 14:16

Idag har jag ringt runt igen och fortfarande får jag inget positivt svar. På soc sa hon att jag inte kan få pengar för att jag inte är aktiv på arbetsmarknaden! Inte aktiv? Jag har alltid varit det och jag har aldrig varit en sån som bara går och drar fötterna efter mig, jag har sökt hur många jobb som helst, jobbat mest hela tiden då jag varit arbetslös, varit med i ungdomsprogrammet nu sista halvåret och nu när jag behöver hjälp av soc eller någon annan i kanske bara en månad för att jag inte får några pengar av csn så säger soc nej till mig... Till mig som ska studera i 3,5år och bli förskollärare och sedan få ett fast jobb och förhoppningsvis aldrig mer behöva hjälp av någon! Soc ger ganska mycket pengar till folk som inte förtjänar det, som inte sköter att gå på sina möten, eller som säger att dom söker jobb aktivt fast dom inte gör det. Som inte ens vill ha ett jobb utan som lever på soc så länge dom bara kan... Helt sant, såna fall finns!!

Men jag som sköter mig genom att gå i skolan och skaffa mig en utbildning kommer inte ens att kunna betala räkningarna, vilket betyder att jag kommer hamna hos kronofogden, jag ska inte få hjälp, varför? Jo för att om jag studerar så får jag inte hjälp... inte ens när jag har papper från csn att jag kommer få pengar så fort jag klarat 8hp, vilket alltså betyder att jag bara behöver hjälp fram tills den dagen kommer. När jag fått mina 8hp så lånar jag självklart pengar av csn som det var tänkt!!! 
Jag har nu en enorm tur som har Martin, men om jag inte haft det då? Då hade jag stått här, utan att kunna betala hyra och utan att kunna köpa mat, utan att kunna ta mig till och från skolan! Hur skulle jag då göra tycker dom? Sluta i skolan och skriva in mig på AF igen och söka jobb och på så vis få pengar av försäkringskassan?!?! JA men det vore ju bättre va? Inte utbilda sig och gå runt arbetslös IGEN! 

Mamma har sagt att hon ska ge mig 500:- för resorna dit och hem första veckan iaf :) Puss på dig!
Och Martin har sagt att det löser sig! Men är det en sak som är säker så är det att jag kommer betala tillbaka vartenda öre den dagen jag får csnlån, och då står Martin först på listan för han ska veta att jag aldrig någonsin har taigt han för givet! Gud vad jag älskar den mannen alltså, som han ställer upp för mig är helt obeskrivligt!!! Jag hoppas att han vet att jag skulle gjort precis likadant för han och det antar jag att han vet! Puss på dig älskling och förlåt för att soc, AF och Försäkringskassan inte hjälper till när dom behövs. Jag är inte dum och jag förstår att alla har sina lagar och sina regler, men det här är Sverige! Och många andra får som sagt hjälp utan att göra i stort sett något, men visst det kanske inte räknas som något om jag BARA SKA LÄSA TILL FÖRKOLLÄRARE, för dom behövs väl inte va??? Ingen behöver ju ta hand om barnen medan dom på soc, AF och försäkringskasan jobbar, näe där har man ju barnen med sig i en pung på magen precis som känguruarna!

Tänk på det när ni lämnar av era barn varje morgon och när ni hämtar dom på eftermddagen igen.. Där var dom trygg hela dagen, dom lärde sig saker, dom lekte, dom busade, dom åt, dom sov, dom blev tröstade när dom var ledsna, allt det där med sina fröknar och kompisar, men förskollärare behövs kanske inte, inte barnskötarna heller? och det behövs inte fler nyutbildade, som brinner för det här yrket heller va? Så jag kanske borde hoppa av innan jag ens börjat!?

Näe, mig blir man inte av med så lätt! Jag är fan så mycket bättre än er, era egoistiska jävla svin! 

Jag vet redan att jag är bra på mitt jobb som barnskötare, jag behöver bara en annan utbildning för att kunna få fast tjänst och det innebär 3,5 års utbildning till förskollärare! Och det ska jag göra... för jag älskar yrket och jag ser framemot att få arbeta med barn igen, det är min dröm PUNKT SLUT!

Av Tove - 12 januari 2012 17:01

Sitter och kikar igenom allt med skolan och har fortfarande inte fått böckerna som jag har beställt och det går inte att skicka in första uppgiften heller SUCK! Jag hoppas verkligen att det inte ska gå såhär dåligt för mig hela tiden, då vet jag inte vad jag gör!! Men konstigt nog så är jag riktigt taggad till att börja på måndag trots allt som går åt pipsvängen, jag har bestämt mig för att jag ska ta dagen som den kommer och plugga stenhårt sen när det är dags på riktigt! :) 


Idag har jag gått på promenad, registrerat mig på kursen, städat lite lätt här hemma och tittat på nya avsnittet av one tree hill och filmen Life as we know it (jävla bra), plus att jag har gjort en fiskgratäng med lite saker som var tvungen att ätas upp här hemma. Inte kasta mat i onödan! Jag har också pratat med Linda ganska länge både idag och igår och det var längesen vi gjorde det. Förr satt vi ju ihop, eller förr å förr för typ två år sen, men nu är det inte riktigt så och då är det roligt när vi har långprat på telefonen, älskade lillasyster :) 

Martin slutar om 50min så snart ska gratängen in i ugnen..
Tove Eriksson= världens bästa housewife! HAHA

Av Tove - 11 januari 2012 14:14

Har varken lagt ut bilder eller skrivit inlägg så mycket sista tiden så nyss gjorde jag ett gulligt litet inlägg med bilder på Fanny :) Nu tänkte jag lägga ut lite kärleksbilder (löjligt nog) Men jag gör det bara för att vi förlovat oss och för att jag är så förbannat glad över det! HAHA


         



KÄRLEK ÄR LYCKA PUNKT SLUT

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards