Alla inlägg under mars 2012

Av Tove - 22 mars 2012 16:19

Idag håller jag på att tvätta för fullt samtidigt som jag tränar här hemma. Nu fick träningscykeln åka fram från garderoben helt enkelt! Jag har cyklat i över 40 minuter och det är sjukt jobbigt för benen känner jag, sen har jag gjort 100 situps också! Kan hända att jag tar en och annan promenad sen också, är mycket roligare att gå sen jag "kom på" att jag kunde lyssna på radio i lurarna! :)
Känner mig peppad till att gå ner i vikt nu, och jag hoppas att det håller i sig för jag vill så gärna!  

Önskar bara att det kunde hända lite snabbare, man skulle vilja se resultat direkt liksom.

Men jag som har så svårt för att gå ner och så lätt för att gå upp lär ju få vänta i flera månader på resultat ja! Men jag får väl göra det då.....Ge upp ska jag inte göra iallafall!!!

Vi har en svart tavla i köket som jag har skrivit upp allt jag gjort idag, det kommer nog att peppa mig mer imorgon av att se den också! Sen är tanken att jag ska sudda bort gårdagens träning och börja om varje dag, men att det ska få stå kvar till nästa pass börjar så jag ser vad jag gjort och kan få känna mig stolt över det! 

Jag ahr ju redan slutat äta en massa saker, har en lista med saker som jag inte får äta i köket. Jag vet att man egentligen ska ha en lista på vad man får äta och tänka positivt på det istället, men det har aldrig funkat på mig så nu har jag en lista där det står vad jag inte får äta.. Typ: vitt bröd, chips, godis, glass, saft, dricka, pizza mm. Ja finns lite till på listan såklart men det där är några av dom.. :) Och helt ärligt har jag inte ens fuskat trots mens å allt, då brukar jag annars vilja ha choklad och ibland lite saltlakrits! 


I förrgår var jag och Martin på Norrlandskällarn och åt och gud så gott det var!
Vi började båda med en toast skagen till förrätt och sen tog jag filet mignon med tryffelsås och beasås och Martin tog entrecote med beasås. Båda blev otroligt mätta och nöjda och efteråt beskrev vi båda köttet på samma sätt.. fruktansvärt gott, så gott att vi tänkt på det i två dagar nu. Så dit ska vi nog gå igen!! :P 

Det blev iaf riktigt mysigt, sånt där behöver man verkligen ibland. Att slippa laga mat och bara sitta ner och prata och skratta tillsammans, sen att maten var helt underbar var ju inte direkt något negativt det heller!  


JA!

Av Tove - 20 mars 2012 10:05

Nu var en uppgift till avklarad då! :) Känns himla bra måste jag säga!! 

Igår hade vi en riktig mysdag, underbart härligt var det. Jag lagade panerad kyckling, currysås och ris till middag och Martin gjorde pannacotta till efterrätt, sen var det tv och fniss resten av kvällen! Idag slutar Martin tidigt så jag ska gå och möta han, men innna ska jag gå och handla snus (till Martin) och troligtvis också köttfärs(den var så billig igår). Sen ikväll ska vi kanske gå ut och äta middag, och det var inte igår vill jag lova! :) 


På fredag ska jag sova hos farmor tror jag, har inte sovit där sen hon blev sjuk. Varför vet jag inte, men det har väl bara inte blivit av! Nu tänkte jag göra iaf att jag skulle göra det :) Ska bli mysigt och inte blir det mindre mysigt på Lördagen för då ska jag och Linda upp till Munkan och vara med kusinerna Josse, Elise och Nora. Vi ska äta tacos, se nån film, spela spel å bara mysa på! Jag längtar riktigt mycket, det ska bli riktigt mysigt! :) 


HAHA härligt sms jag fick av Martin nyss: "Du är ett komiskt geni ibland!" :)
JA jag vet väl det Martin! Jag är så otroligt snabb i käften och så fruktansvärt fyndig :) 



 

Av Tove - 16 mars 2012 18:46

Ja vilken dag.. idag har jag varit med Sandra i Birsta, surrat skit, ätit och gått i affärer. 

Sen åkte jag in på sjukhuset för att hälsa lilla Wilda välkommen till världen och oj så söt hon är alltså.

Är så man vill ha en egen ! HAHA 
Jag var där i typ två timmar, pratade med Maja och gosade på Wilda. :) Sjukt att man kan känna såhär för någon annans barn?! Men vi pratade om det, jag och Maja är ju så bra kompisar och även om vi inte träffas särskilt ofta så pratar vi hela tiden och jag kan ju helt ärligt säga att jag älskar Maja, så självklart älskar jag det som kommer ifrån henne, Lilla Wilda! 
En riktig knubbis och så otroligt söt. Köpte med mig, påsk-strumbyxor, 2par strumpor, en klänning, nappflaska och haklapp. HAHA Kunde inte hålla mig när jag handlade! :) Och mer lär det bli framöver!! 
När dom kommer hem från 45an ska jag och Martin åka till dom och hälsa på också, så då lär vi ju köpa med oss något mer :P

Här är lite bilder jag knäppte idag på sötnosen!

   


               


också älskade lilla handen..

 


Puss på dig sötaste lilla hjärtat! 

Av Tove - 15 mars 2012 14:01

Maja har äntligen fått sin lilla flicka! 
Stolta, glada och lyckliga föräldrar befinner sig just nu på sundsvalls sjukhus.

Imorgon ska jag dit och hälsa på, knäppa kort, ge present och gosa och snusa på lilla Wilda! 
Fick en bild på mobilen och hon är så otroligt söt, en riktig knubbis som Maja skrev!
Var så skönt att prata med henne nyss då jag började bli orolig över Majas socker. Hoppas det blir bättre med det nu! Funderar på vad jag ska köpa till henne också? Vi får se vad det blir! :) 

Längtar tills imorgon som fan nu ska ni veta! 

Imorgon ska jag även vara med Sandra en sväng inne i Birsta, ska bli härligt och sen är det ju roligt att det inte blev så långt mellan gångerna också. :P



Snart ska jag ta en promenad och gå iväg och handla, går samtidigt som Martin går på jobbet så han får sällskap!

Sen hem i ensamheten.. eller gå ner på stan och kika på bebiskläder och lämna tillbaka paketet åt Martin...igen!


 

Av Tove - 13 mars 2012 13:09

Natten var riktigt usel, vaknade tusen gånger av att det var varmt i lägenheten och av blåsten ute. Klockan ringde 7.30 och planen var att jag skulle upp och göra mig redo då vilket jag inte orkade, drog mig till 8.30 istället. Klockan 9.00 var jag iaf på plats nere på miun för att träffa studiegruppen, när alla satt sig ner för att dra igång kom vi på att vi inte ens skulle göra som vi trott! Så vi packade ihop och gick hem igen, haha!

När jag kom hem började jag med tvätten, Martin diskade och sen åt vi lunch och såg på tv. 


Hör och häpna!!!
Jag har suttit vid datorn och bytt pensionsfonder alldeles själv,

har ingen aning om jag har gjort rätt eller fel men känns bättre än att ha den jag hade iaf!

Är det någonting jag inte vet ett skvatt om så är det fonder å sånt, men jag måste ju börja lära mig lite om jag vill ha en bra pension! Tycker det känns sjukt att man ska tänka på pensionen när man är 23 dock och tycker att det är sjukt att det ska behöva fungera som det gör. Kan man inget om fonder så kanske det går åt helvete och man förlorar en massa pengar som man egentligen borde ha fått...... Pengar pengar pengar, inte ens om man gör rätt för sig i hela sitt liv så är det säkert att man får en bra pension! Tänker bara på alla äldre som har jobbat sen dom var barn och ändå får det ruggigt knapert när dom pensionerar sig. :( Hoppas det går bättre för mig och att jag börjar fatta något av det här nu då, och att jag inte satte mig själv mer i skien än jag var innan! 


Förbannade pension... känner mig bara äldre när jag tänker på den plus att jag börjar få åldersnoja!

Glömmer bort hur gammal jag är ibland också... så nu förstår jag dom äldre som säger att dom inte vet om dom är 56 eller 57. Är det så med åldern? Att man efter 20 börjar skita i hur gammal man är och glömmer bort det tills dagen kommer och någon frågar hur gammal man är. Det var en person som frågade mig och jag svarade 22!

Jag fyller 24 i juli och svarar 22, vad är det för fel? Kanske försöker jag förtränga det.. känner faktiskt att jag gruvar mig för att fylla 24, det är skrämmande! När jag var yngre ville jag ha barn när jag var 20 och trodde länge att det skulle bli så också, nu vill jag gå i skolan och göra andra saker och känner att jag blir lite stressad över att alla andra får barn och att jag inte kan vrida tillbaka klockan när jag är klar med skolan.

Då är jag 27 och närmre 30 än 20 och det kommer vara dags för mig att göra sånt som alla andra redan har gjort, men som jag har väntat med för att hinna med annat. Nu menar jag inte att man inte kan göra flera saker samtidigt, man kan gå i skolan och ha barn, man kan vara arbetslös och skaffa barn och allt det där. Ibland känns det bara rätt och då gör amn det iallfall. Ibland kanske det är det där barnet som är det viktiga och som vissa behöver och saknar mer än att hinna göra allt annat och då ska dom göra så! Jag har också tänkt dom tankarna ibland och varit avundsjuk på alla som får små söta bebisar, men kommit fram till att det jag gör nu får gå före och att jag kommer hinna sånt också, ändå kommer stressen över mig ibland och det enda jag tänker är............... Fan jag fyller 24! 

Jag vet ju ändå att var sak har sin tid, nu är det skolan och snart också körkortet(hoppas jag, JÄVLA PENGAR!) 

Sen om några år är det dags för "sånt där annat" för mig... så känns det nu iaf. Man kan ju hinna ångra sig och man ska aldrig säga aldrig.... Känns bara bra att jag har fått min Martin och att vi kan leva ihop i några år först! :)

Är dock jävligt imponerad av alla som klarar av både skola och barn, att hitta tid till läsning kan inte vara det lättaste, det är strongt gjort! :) 




Av Tove - 11 mars 2012 14:23

I torsdags träffade jag först Maja på stan, fikade, pratade och pratade senkom Linda hit. Vi drack lite, skrattade och lekte med varandra som när vi var liten. (kramades och härmades och flummade på) Tror Martin blev ganska chockad, haha! På fredagen gick jag och Linda ner på stan och handlade till specialmackor och gick sedan hem och åt  ---->>   <<---- Det är så fruktansvärt gott alltså! 

Jag och Linda kockade i köket medan Martin låg i soffan och spelade tvspel. Tyvärr så fick Linda världens migrän och blev tvungen att åka hem vid 22 tiden. Kvar hemma satt vi och hade förfest med ett gäng innan vi gick ner på stan där vi delade upp oss och gick på olika krogar. Jag och Martin gick med några killar på Invito där vi drack varsitt glas och gick hem. Igår var vi bara hemma och tog det lugnt framför melodifestivalen och idag kom Sandra och Mila hit!

Har inte träffat Sandra på hundra år och Mila hade jag ju aldrig träffat. :S

Fick lite dåligt samvete då jag inte hade någon present till henne, men det kan jag ju köpa till nästa gång för fler gånger kommer det att bli! :) Otroligt söt unge är det kan jag lova, vilken charmör, hon gosade med mig hela tiden och var absolut inte blyg heller...och roliga ljud hade hon för sig också! Jag och Sandra pratade på som vanligt och tiden gick alldeles för fort! Vi kan prata vi och Sandras skratt är ju för härligt, hon är alltid lika glad! 


Knäppte några kort på Mila när vi satt och fikade


       


Sen har jag några kort från min och Wilmas myskväll från i tisdags också. Vi gick ner på stan och handlade lite, synd bara att hon är så kräsen.. blev mer godsaker än något annat plus att vi åt på McDonalds! När vi kom hem såg vi på Barnen på Luna (8 avsnitt), kramades hur mycket som helst och åt gotta.. :)


       


Bra helg har det varit, både lugn och skön och raka motsatsen! :P 

Kul som fan att träffa Sandra och Mila idag, och att träffa Maja i torsdags. 

Kanonroligt att Linda kom hit och sov över!

Sen alla människor som var här i fredags var också roliga att träffa också Martin såklart! 

KANONHELG HELT ENKELT, MED MYCKET ROLIGT FOLK! 




Av Tove - 8 mars 2012 13:23

Idag gick jag ner på stan för att köpa hårfärg, nu ska jag bli brunett igen! Lämnade även tillbaka ett paket på pressbyrån som Martin hade beställt och gick förbi bolaget på hemvägen, nu är det snart helg..

På väg ner på stan ringde jag Maja för å surra lite skit, hon var påväg hem från sjukhuset för ett besök hos diabetseläkaren, stackaren har ju fått graviditetsdiabetes! :(

Så istället för att åka hem tog hon och åkte in till stan för att träffa mig. Vi åt lunch och pratade i kanske 1,5h sen blev Maja kissnödig och hade sammandragningar, blev säkert trött å stackarn :( så hon skjutsade hem mig och åkte sedan hem och kissade :P Tack för skjutsen sötis! :)


Hemma hade jag Martin som fått sluta tidigare idag, nu har vi långhelg tillsammans... FAN VAD MYSIGT! 

Han har precis färgat håret på mig, så nu får vi se hur det blir! Jag köpte brunt med lite rött i så nu får vi se om det blir nå rött eller bara brunt?! Hoppas han hittade allt blondt och tog bort det nu bara, lite orolig är man ju när man låter han göra det :P Svårt som det är att gå från ljust till mörkt och tvärtom och INTE få någon fläck tycker jag! 


Martin ska laga mat åt mig ikväll har han sagt, han ska göra kotletter med en vrålgod sås, sallad och pommes! 

Snart ska jag gå och tvätta ur färgen ur håret, torka och se om jag måste slänga i en till eller om jag är nöjd som det är! Fan vad roligt det är att färga håret, klippte även luggen på mig själv igår och det blev rätt så bra!

Billigt att göra själv, har ändå tänkt att jag ska spara ut håret lite nu, var längesen jag hade längre hår känns det som. Så nu jävlar ska det inte klippas på ett tag, möjligtvis toppas! 


Av Tove - 5 mars 2012 16:34

Idag började vi dagen med att åka på Ica Maxi och storhandla, vi handlade för ca 2000:-.

Det är fan sjukt vad mycket pengar det går åt på bara två personer..

Sen så var ju inte allt mat då vi även var tvungen att köpa ny skurhink och skurmopp plus att vi köpte en sop.

När vi kom hem så fikade vi nybakt bröd, det finns fan inget godare ibland alltså! 

Nu har jag allstå äntligen kunnat skura igen, var utan i typ en vecka.. haha 


Jag har även läst klart det som ska läsas till uppgift 10 idag, så nu är det bara att börja skriva!

Det ska ju bara vara 3-5 A4-sidor!!!!!!         ---------SUCK----------


Idag ska Martin göra kyckling med soltorkade tomater, ska bli gott och skönt som fan att slippa laga maten också.

Iofs så brukar vi dela upp det där med matlagningen bra då han älskar att laga mat och gärna gör det själv :P


Har varit sjukt trött hela dagen, skulle kunna somna nu fast jag sov jättelänge inatt :( 
Går in i köket och tar ett glas C vitamin tror ja.. för sitter jag kvar här så somnar jag! 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards