Alla inlägg under januari 2012

Av Tove - 11 januari 2012 14:09

           

Var bara Fanny som ställde upp på kortknäppnig och hon tyckte det var så roligt att vi forstatte ganska länge, och bara knäppte och knäppte.. Här ovan är några :P Riktigt roligt var det, som kanske också syns. SÖTUNGE JAG ÄLSKAR DIG!   

Av Tove - 10 januari 2012 15:23

Jag gråter som en liten unge, skakar av ilska och är så jävla förbannad att jag snart kastar något i väggen!
CSN säger att jag nog inte kan få några pengar förrän jag klarat 7hp. Visst det är inte mycket, men det känns jävligt jobbigt då jag, precis som alla andra människor har räkningar att betala och mat som ska inhandlas, plus det där "lilla" extra med  att börja plugga...böcker som ska införskaffas och bensin eller tåg/busspengar. Jag blir tokig!!! Och i min panik och med alla mina tankar på pengar tar jag telefonen och ringer försäkringskassan och frågar om det möjligtvis finns några pengar att få där i väntan på csn. NEJ blev svaret!
Jag tar telefonen och ringer arbetsförmedlingen. NEJ blev svaret!

Jag tar sedan och ringer till socialtjänsten och hör och häpna.... Nej troligtvis inte, blev svaret! 

Så det känns ju jävligt tungt nu! Vet att det nog går rätt så fort att få ihop 7hp men räkningarna ska ju betalas i tid och Martin ska inte behöva betala nästan allt en månad till. Den här månaden hade jag bara råd med halva hyran, om ens det plus allt annat han har köpt och som jag bara har levt på! Jag är otroligt tacksam, men är rädd för att han ska ta han för givet, vilket jag inte gör.. Jag kan lätt leva på makaroner å ketchup! Jag vill inget hellre än att ge han mer än jag gör, men jag kan inte! Jag är arg! För vad i helvete är det för samhälle vi lever i? vad är det för lagar vi har? 

När man väl vill studera och verkligen känner att man ska och kommer att lyckas om man bara får komma igång, då är det nåt som går åt helvete! Jag vet ju att jag säkert kommer klara mig, kanske får skippa någon räkning en månad eller två?!!!??!?!? MEN jag förstår inte grejen?

Jag har haft ett lån hos csn förut, men hoppade av innan kursens slut och det är därför jag inte får lånet direkt nu, dom vill väl vara säker på att jag fullföljer det den här gången.

Men grejen är ju den att det är mitt lån och det är jag som får betala tillbaka det om jag inte sköter mig, VILKET JAG KOMMER ATT GÖRA! Jag har aldrig velat något såhär mycket förut! Och dessutom så har jag alltid betalat mitt csnlån i tid, och jag ringde dom och sa till när jag skulle sluta så dom inte skulle skicka mer pengar och jag skulle ha "lurat" dom.. För jag är ansvarsfull och jag är ärlig och jag vill just nu inget hellre än att det här med skolan ska gå bra så jag får jobba med det jag vill sedan!!

SNÄLLA CSN, alla förtjänar en andra chans och det jag gjorde var det egentligen så hemskt?

Jag slutade för att jag inte gillade kursen och inte trivdes i klassen och.... inte trivdes med mig själv! Jag valde mig själv, att bygga upp mig själv istället för att trycka ner mig i något som jag mådde dåligt av!

JAG ÄR ARG!


Men trots allt agg just idag så känner jag ändå att några gjort mig glad!

Martin skriver och säger exakt sånt jag behöver och hans mamma Anita (svärmor) skickade tre böcker till mig som jag fick idag på posten :)

Så tack Anita, det är UNDERBART fint av dig att hjälpa mig!!!!! 

Nu tar jag och lägger mig på soffan med ett glas vatten och läser lite kurslitteratur, och om några dagar eller kanske redan imorgon borde resten komma från adlibris! :) Härligt, men fortfarande arg på vissa!

Av Tove - 5 januari 2012 15:22

Ja inatt har grannen levt om ... igen! Han är helt otrolig alltså, kan hålla igång  hur länge som helst och vi får snart ett psykbryt!! Det är en sak på helgen och kanske någon gång ibland men inte fan kan man få hålla på såhär? Dygnet runt!!! 

Det har varit varmt i lägneheten också, så vi har legat och klibbat ihop tills jag tillslut gick och hämtade lakan till oss, då somnade vi äntligen om.. Martin klev upp då klockan ringde vid sex, sju tiden.. Stackarn!! Och jag låg vaken ett tag sen somnade jag om igen och när jag vaknade såg jag på tv, duschade och såg på mera tv. Kollade mejlen å lite annat till skolan och sen kom Martin hem. :)

Vi tog oss en tur ner på stan och köpte vin, sockerdricka och lite småsaker till middagen! Så nu... Nu är det HELG!!

Av Tove - 3 januari 2012 14:51

I jul var jag i Boden som ni alla kanske vet! ;)
Och det var mycket bättre än väntat, inte för att jag hade trott det skulle vara tråkigt men jag hade trott att jag skulle sakna min familj mer än jag gjorde men det gick faktiskt bra, mer än bra! Det var lite jobbigt när jag pratade med dom i telefonen bara men annars så var det faktiskt kanonkul med god mat, sällskapsspel, glada människor och tomten! Som en jul ska vara helt enkelt!!! och sen kommer vi till dagen innan jul...... 
Dagen då vi förlovade vi oss! :) Lycklig lycklig lycklig! 23/12-11

Vi drack bubbel, badade bubbel och åt god mat, en mysig dag och rolig kväll fick vi!

Så med året som komma skall har jag mycket nytt framför mig, jag är nyförlovad, jag och Martin får förhoppningsvis lite tur i lägenhetssökandet och jag ska börja i skolan igen! Sen får vi se vad som händer mer..

Antagligen en massa mer roliga saker, jag hoppas på ett körkort och en rolig, härlig semester med Martin!

Nyår firades i Västerås hos pappa, lyckat även det! :)



Och med all skit som hände förra året så hoppas jag att alla mina nära och kära ska få vara friska iår,  inga mer dåliga överraskningar och sjukdomar TACK!! Jag vill ha kvar hela min släkt några år till!! 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards