Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Spindeldrömmarna!

Av Tove - 7 december 2011 12:03

Klockan är lite över tolv och jag och min kära sambo ska snart bege oss ner på stan på nya äventyr!

Blir till å kolla efter julklappar och köpa grönsaker till middagen tror jag! :) 

Imorgon ska jag, Linda, Micke å Katta åka till farmor och hälsa på där vi ska även gå på informationsträff.  På informationsträffen ska vi ska få reda på mer om stroke och hur dom gör för att hjälpa farmor med sina svårigheter och kanske också får veta hur länge hon blir kvar där?  Hoppas hon är så pass pigg att hon får komma hem snart!!!!


Ännu en gång har det hänt och jag har tappat räkningen på hur många gånger det här har hänt, men skulle tippa på minst 50 gånger senaste åren. Inatt och alltså åter igen ställde jag mig upp i sängen och skrek hysteriskt och pekade mot golvet gråtandes! Martin sa såklart åt mig att skärpa till mig och lägga mig ner igen, men jag var livrädd och gick gråtandes in mot toaletten innan jag kom tillbaka och förstod att det bara var en dröm, skakade av täcket och kunde lägga mig igen! 

JAG DRÖMDE OM EN SPINDEL och jag kan inte förstå hur man kan vara så fruktansvärt rädd för en spindel?

Om någon skulle se hur rädd jag är och hur jag reagerar i sömnen, hur jag vaknar till och har panik och vilken enorm hjärtklappning jag får så skulle ni förstå att det verkligen inte är så löjligt som folk brukar vilja säga till mig att det är. Det här är väldigt jobbigt och fruktansvärt tungt för mig, det är ju inget jag tänker på när jag går och lägger mig men det kan räcka med att jag sett en spindel på tvn eller att någon har pratat om spindlar någon dag innan, sen kommer den, spindeldrömmen! Den har olika storlek varje gång och kryper på olika ställen, ibland på mig och ibland på golvet eller är påväg mot mig. Det spelar som ingen roll vad den gör för det räcker med att jag har sett en spindel i drömmen i några sekunder för att jag ska vakna och skaka av täcket med hjärtklappning, antingen gör jag det skrikandes eller gråtandes.. eller varför inte som inatt både skrikandes oh gråtandes!  :(




 
 
Eva

Eva

7 december 2011 12:39

Jag känner igen det där alltför väl.. :/
Jag har varit rejält rädd för spindlar en gång i tiden. Min terapi var dels att eftersom jag jobbar på dagis, så får man naturligtvis inte visa sig rädd! Och dels att jag även är mamma ;) Rädsla är något man inte får visa, för man vill inte överföra sin egen rädsla på någon annan.

Gå i terapi, Tove! Jag hade innan jag själv fick barn, stora funderingar på det. Men med tiden gav det konstigt nog med sig! Vilket jag är glad för :)
Okej, i dagsläget vill - och gör det inte, tar i spindlar. Men rädslan är inte som tidigare.

Bara jag såg en spindel på dagen visste jag att jag skulle under natten drömma om den - och mycket riktigt gjorde jag det :(

Såg jag en spindel fick jag hjärtklappning, svårt att andas och blev alldeles kallsvettig..

Men det blir jag inte idag :) Tack och lov! Jag har övervunnit min rädsla tack vare barnen, både mina egna och andras. En liten spindel är egentligen inget att vara rädd för, eller hur ;)

Sök hjälp, Tove. Det är pest och pina att må såhär :S
Kram!!

Kram och hoppas

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

Tove

8 december 2011 20:33

Men Eva så du värmer mig i min rädsla och peppar till att söka hjälp, det lustiga är att jag också har tagit bort spindlar på dagis men då drömmer jag om dom sen!! :(
MEn ska absolut fundera på det!! Kan dock inte tänka tanken på att ta i en spindel med fingrana. :/ FY FAN! Men tack gulliga du! :) KRAM PÅ DIG

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove - 24 augusti 2013 14:17

I tisdags firade jag och Martin 3år tillsammans. Det var då vi kom överens om att vi nog var tillsammans nu ;) Första gången vi träffades var två somrar innan lite snabbt och sen träffades vi några gånger på dom två åren tillsammans med gemensamma ...

Av Tove - 23 augusti 2013 16:01

Ja, i fem dagar har jag varit sjuk nu. Ont i halsen, örat och feber till och från! Nu vill jag bli frisk! 100% frisk!!! Till veckan ska jag jobba hela veckan och sen är det dagsbför skola igen den 2sep :) längtar faktiskt! ;) Ska bli kul att blädd...

Av Tove - 15 augusti 2013 22:14

Igår kom skrotungarna för att vara här i två nätter! Vi har bakat sockerkaka, varit på stan, ätit glass, sett filmer, spelat tvspel, dataspel, klättrat i träd och bara myst!! Lite bilder såklart!! Wilma har klippt sig hos frisören idag med ;)...

Av Tove - 7 augusti 2013 15:00

Sitter just nu i bilen och väntar på Martin. Han är just nu inne på s.o.s alarm och gör ett test ;) håller tummarna!! :D Semestern var underbar! Håkan Hellström var underbar! Ja, allt har varit bra nu på slutet! :) Har börjat ta tag i körkortet...

Av Tove - 12 juli 2013 14:33

Haha igår gick vi på hamnfestivalen och jävlar vad kul vi hade!! En hel 70s vodka drog jag i mig ensam... Haha sinnessjukt! Dansade, skrattade och skrattade mera! Bra kväll! Dagen var också bra. Vi gick iväg på en liten utflykt med familjen ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards