Alla inlägg under december 2011

Av Tove - 5 december 2011 18:51

Vakande idag med världens mest sprängande huvudvärk!!!!

Men efter alvedon, vatten och lunch så försvann den! ( tacka gudarna för det)

Så när huvudvärken var borta passade jag på att städa lite, så nu är det rent och snyggt här hemma igen. :) 


Då det blir mycket mat för två personer av en skinkstek på 1,3 kilo så det blev rester även idag, 
men inte gör det mig nåt. Jag gjorde bara en annan version av maten idag då jag inte tycker att det blir lika gott att värma i micron. Så idag tog jag och stekte potatisen och klippte köttet i strimlor som jag smörstekte och det blev riktigt gott, som en helt ny rätt faktiskt! 




Nu ska jag och Martin slå oss ner framför tvn.
Hoppas ni har sett årets julkalender för den är sjukt bra, om inte gå in på svtplay och se avsnitten som har varit och haka på resten av säsongen :)



PUSS Å KRAM

Av Tove - 4 december 2011 15:54

Har legat i sängen hela dagen, tittat på tv och snorat!

Jag nyser varannan minut, hostar och har ont i halsen, är trött hela tiden och skulle kunna göra vad som helst för lite glass! Igår åt vi skinkstek, pressad potatis, sommargrönsaker och sås som var fantastiskt god!

Martin hade fixat iordning middagen medan jag låg och sov bort febern! :) och så tacksam jag är för det!! 

Jag är så trött så jag knappt orkar skriva, ska snart gå och lägga mig igen. :(


ÅHH, sista tiden har någon av oss här hemma varit sjuk hela tiden!
Jag hoppas verkligen att nästa år blir betydligt bättre och mer fritt från sjukdomar och operationer och allt vad det har varit iår... Tur vi älskar varandra och pysslar om varandra istället för att bli less på varandra och dra!

HAHA Har man orkat med att bo med varandra i en etta och haft så här mycket sjukdomar på över ett år så klarar man nog vad som helst! :) HAHAHAHAHA

Av Tove - 2 december 2011 13:07

Fyfan vad det är skönt med cykel när man ska ner på stan.. Man lägger vindunken i cykelkorgen å trampar hemåt bara! Ska även kolla lite på julklappar, hoppas jag hittar nå bra! Tänkte jag skulle kolla om jag hittar nåt till Martin idag.

Sen när han kommer hem så ska vi väl komma på vad vi ska äta ikväll och slå på nån bra musik, lägga oss i sängen och bara lyssna! Sen slår vi kanske på tvn å tar lite vin.. eller så blir det tvärtom att musiken kommer efter tvn.. vi får se helt enkelt!

Undrar vad alla gör en kväll som denna? Jag ville att Linda skulle komma hit men hon hade inte så mycket pengar och det kostar ju att åka tåg fram och tillbaka! :( Så blir kanske bara jag och Martin..

Stoffe och Ellinor kanske kommer förbi, men dom håller ju på att flytta så dom kan ju vara helt slut ikväll dom!

Det är så jävla jävla roligt att Stoffe hittat en så fin tjej, som han nu t.o.m bor ihop med! :) ÄNTLIGEN!!! :)


Ja tro om man ska orka sig ut i detta pissväder å trampa sig neråt stan då!? Först ska här pumpas cykeldäck!

(om jag orkar det) Idag är jag inte helt hundra, hostar och har ont i halsen.. Men det var väl min tur nu då Martin varit sjuk hur länge som helst! :/ 

Av Tove - 1 december 2011 13:26

Ja då var det bestämt..att vi åker till boden på jul! Kommer nog att bli roligt men jag har aldrig varit någon annanstans än med min familj på jul. Jag är ju van vid fart och fläkt, sång och musik på jul, det är nog lugnare i boden. :)  Martins hela familj kommer vara där, alla mostrar och morbröder, mormor och farmor och alla kusiner. Blir nog roligt, jag har ju inte träffat alla än heller och Martin har inte träffat vissa på 5år och inte firat jul hemma på 4år så jag tycker att han förtjänar att vara hemma med sin familj på jul iår! Jag träffar dessutom min familj oftare än han träffar sin! Måste vara sjukt jobbigt att bo så långt ifrån alla ibland! :( 

Jag får väl fira med min familj före eller efter!


Martin har jobbat dom senaste 4 jularna, det är därför han inte kunnat åka hem över jul men i år jobbar han nyår istället!

Så om jag vill fira nåt av dom med han så får jag så lov att ta julen :) Tycker synd om han, är han inte sjuk så får han jobba när alla andra är ledig! :(



HAHA gillade mitt skämt på fejjan.. HAHA 

I år firar jag min jul där man förvarar cyklarna på vintern! 
.... I BODEN! 


JAG KAN JAG! :) 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards