Alla inlägg den 20 november 2011

Av Tove - 20 november 2011 14:38

Ja som vanligt när Tove Eriksson ska blogga så blir det i perioder, förstår mig inte riktigt på folk som har tid eller lust att sitta vid datorn varje dag! :P HAHA 
Inget illa menat mot dom som gör det men jag är inte sån, tycker lätt att det blir långtråkigt.

Man kollar FB, mejlen, söker några jobb, läser nån tidning och sen då? Det är ju gjort på 30-60 minuter!


Jag tycker det har blivit för mycket FB för folk också, som det ser ut just nu så kan ju folk skriva vad som helst och ingenting där! Vissa går ut med alla sina "hemligheter" andra kan skriva att dom ska gå på toa! Jag vet inte.. i början var det roligt och då var jag likadan, men jag har ju tappat den grejen och förstår den inte alls egentligen.. Men sen så får ju även jag mina FB perioder, men nu känns det som om jag aldrig vill tillbaka dit! Synd bara att man missar så mycket då. Många vänner man kommit ifrån men som man "träffar" och pratar med där men som man vill ha fortsatt kontakt med och av någon anledning så blir det aldrig av på telefon! :S

Och på tal om det där med att vissa avslöjar alltför mycket så kan jag ju tycka att det är annat om folk skriver exakt vad dom känner, tycker och tänker, vad dom ska göra eller inte ska göra i en blogg. Det är ju mer som en dagbok och folk kan själv välja om dom vill läsa eller inte medan det på FB är mer öppet och där kan man bara råka läsa i förbifarten fast man inte är ett dugg intresserad och sen sutar det med att man blir irriterad.. på vissa

Ingen ska ta åt sig, utan jag hoppas bara att folk förstår hur jag menar. Vissa saker kan man hålla för sig själv eller sina närmsta vänner inte för 439 "vänner" på FB!! Sen så är det ju också så att man väljer ju själv om man vill gå ut med det på FB, ja och då får man ju göra det men.... stå för konsekvenserna!


HAHA skrattar när jag läser mitt lilla inlägg.. vad fan kom allt detta ifrån? Jo antagligen från att ha suttit i 5 minuter på FB och sett vad hela vänlistan har för sig, och se vissa gnälla mer än andra!

Tackar däremot folk som har vettiga saker att skriva, roliga och härliga saker, det ska man ju inte sluta med... SÅKLART!
 

Ovido - Quiz & Flashcards