Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Tove - 18 februari 2012 15:34

Igår gjorde vi inte nåt särskilt, jag gick ner på stan och handlade vin, mackor på subway och fick ett par tights av Martin sen tog jag en taxi hem trots det fina vädret.. Att bära på 4,5 liter sockerdricka och 6liter vin var inget jag var särskilt sugen på! :P Sen väl hemma tog vi och lyssnade på musik, spelade gitarr å lite sånt, vi gick och la oss tidigt, trött som as var vi båda två, speciellt Martin som hade varit uppe sen 05.15 (ändå somnade jag först) haha

Idag ska vi äta fläskfilé och potatisgratäng till varmrätt och till efterrätt ska vi äta vaniljpannacotta med hallon och blåbär. Ska bli mumma de! Får se om vi tar oss något glas vin också, kanske händer det nåt roligt ikväll!?
Idag köpte jag vita tulpaner och geléhjärtan till Martin, tyckte han förtjänade lite romantik! ;)
Jag har även mejlat med en av mina lärare igår och idag för att försöka få ett intyg att skicka till csn så jag kan få pengar snart! Fan vad snäll han är som kanske kan fixa det här åt mig, tack Assar! Nu håller jag tummarna för att det ska fixa sig! 

Nu vet jag inte om jag kanske ska gå och börja skala potatis, dra fram matberedaren och städa undan lite i köket.. Tror jag ska testa något nytt idag.. funderar på om jag ska hälla upp grädden i en skål, pressa i vitlök och lite kryddor, röra om och sedan hälla över potatisen och löken? Om det blir gott? Ingen aning, men det låter lite smidigt, som att vitlöken blir mer jämnfördelad på det sättet. Tror jag testar! 

Ovido - Quiz & Flashcards