Alla inlägg den 10 september 2012

Av Tove - 10 september 2012 17:04

Ja, hela sommaren har gått och jag har inte bloggat en gång! 


Vad har hänt?
* Vi har varit i boden, vilket jag tror jag skrivit om ? Det var över midsommar, så Hugo har ju hunnit växa lite sen dess!

Idag var jag faktiskt ner på stan och handlade lite presenter åt han som ska skickas iväg imorgon med posten. :)

* Jag har fyllt år (24!!) 

* Gatufesten har vi hunnit med, roligt hade vi och framförallt så åt vi jfruktansvärt god mat där i år!

* Varit till Ljunga några svängar, men inte alls så mycket som jag borde! :(
* Jag har börjat med körkortet, får se när det blir klart!

* Vi har varit sjuk! Ovanligt? NOT!

* Jag och Martin har firat 2år tillsammans. <3

* Vi har fått en ny lägenhet (inflytt 1 oktober).

* Vi har köpt en ny säng (en vrålsäng, leverans om 5 veckor) :)

* Ja, sen kommer jag inte på så mycket mer...igår fyllde Martin år (26!!) och sen så har ju skolan börjat också.


Ja som sagt så har skolan börjat igen och även om det bara är andra termininen så är jag så less så det känns som 7e. haha!

Men så fort den här kursen är slut (v40) och nästa börjar så tror jag att jag kommer vara inne i det igen och kanske kan dämpa på stressen lite! Sen så är det ju inte nog med att man ska stressa sig igenom en massa uppgifter i skolan det ska även flyttstädas, flyttas, packas och donas! Blir tokig på riktigt!

Varför så stressad kanske någon undrar?  JO för jag har inte fått tre av böckerna än! :S Håller tummar och tår för att dom ska komma så snart som möjligt, helst igår! 


Har en hel lista framför mig på bordet med saker som ska göras och listan är lång. Ett helt A4! 


Är väl bara att andas ut lite, lägga böckerna åt sidan och andas lite. Ska snart börja med maten istället, idag blir det fläskfilé och något mer... får se vad jag hittar på i köket. Hålelr på att tvätta mitt i allt också, vet inte om det var det smartaste draget idag? Att slå igång en maskin tvätt menar ja! Har även rengjort bakom spisen och i ugnen och ovanpå alla köksskåp så det är gjort innan flytt. Då behöver jag bara ta lite mer ytligt då, då det värsta redan är gjort! 


oj oj oj.. tiden går för fort!


Sen så har jag lite ångest över att inte alls kunnat träffa Maja och Wilda så mycket som jag borde. Men det har helt enkelt inte blivit så, ibland när jag har kunnat har inte Maja kunnat och tvärtom. Ska bli ändring på det har jag bestämt men känns svårt då jag både ska hinna med skolan och körkortet. :( 


Här är iaf en bild på sötnosen som jag tog när jag var där för några veckor sen :) 

 






Den här bilden knäpptes på gatufesten iår :) 



och dessa bilder knäpptes på mina kära syskon en dag i början av augusti :)   

     



Pappa ville också vara med på en. Jag tycker det är så roligt att mina föräldrar kommer så bra överens.

Mina syskon kan liksom leka med min pappa ibland! Fanny säger t.o.m att pappas Eva är min mamma, vet inte hur många gånger hon sagt det fast hon vet att vi egentligen har samma mamma.

Det är oftast när pappa och Eva kommer och hälsar på som hon ropar: Nu kommer din pappa och mamma Tove!
Inte så hon tror att det är Lindas mamma heller utan bara min. :P

Men det kan inte vara lätt jämt.. när  Irma, Emilia och Anton åker till sin mamma, Wilma till sin pappa, jag och Linda till våran och Fanny och My stannar kvar hemma med sina bägge föräldrar, året runt! :P

Lite förvirrande för 3åring som har så mycket annat att tänka på!

 

/ TOVE



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards