Alla inlägg den 13 september 2012

Av Tove - 13 september 2012 18:18

Sitter och kikar på resor för fullt, vet inte vart jag vill åka men kollar på en hel del olika intressanta resemål.
Det jobbiga är ju att jag inte får och kan missa en innevecka på skolan så funderade på om vi skulle åka i februari v.6

Tror inte jag har någon innevecka då?! Sen så skulle man ju kunna ha nåt annat viktigt som måste göras, men sånt går ju oftast att lösa på annat sätt, får vara snabb med min skolarbeten helt enkelt OM vi skulle åka. 
Har tittat på helt olika sorters resor, både New York, London, Kroatien, Cypern, Prag, Italien mm. Är ju inte det lättaste att veta var man ska heller, och sen så är det lite viktigare att priset är bra än vart vi ska nästan, för roligt kommer vi nog ha överallt. :)
Men erkänner mig vrålsugen på New York faktiskt!!! Nu är ju dollarn låg också så då kan man ju shoppa en hel del.   
 Plus alla olika sorters mat där, vi har ju kollat på masterchef australia nu en tid och den här veckan är dom i New York, säger som Martin: Det är ju typ världens huvudstad, dom har allt, nåt för alla! :) 


Funderar starkt på att spara pengar och sen åka ner till stockholm och ta en sista minuten någonstans,

det hade verkligen varit något det. :) Satt nyss och tittade på lite sånt, fanns flygresor/sista minuten för 995kr/person tur och retur! Sen så kollade vi på billiga hotell på samma ställen och kunde få ett hotell i 7 dagar för ca 3000kr, blir alltså mycket billigare om man skulle göra så.

Kan ju även bli ännu billigare om man skulle välja att åka till tex. London!


Fan, jag har aldrig varit en reseperson men nu blev jag sugen. Skulle vara skönt attkomma bort ett tag alltså! :) 
Fast... är ju så mycket jag vill ha till den nya lägenheten också så ikeakortet kommer attt dras rätt flitigt skulle jag tro.  :P 

Fast får väl se det som en engångssumma. Jag tar ju aldrig saker på avbetalning utan ikeasakerna kommer ju att betalas redan näste månad eller i slutet på den här så än är det inte för sent att spara till resa direkt :D 

Tror det blir så, resa alltså! Vi kommer nog att åka nåt nästa år, vore skönt att få det gjort nu i vinter så man får två semestrar nästa år :)    Gud vad skönt och mysigt. jag och älsklingen borta en hel vecka! :) 


Av Tove - 13 september 2012 11:20

Ja, idag är det torsdag och i eftermiddag tar Martin helg och då mina böcker inte har kommit än så kan jag inte göra annat än å haka på han.... tar helg jag också! Jag har planer på att  övertala Martin om att åka in till birsta ikväll så jag kan få titta på nya höstskor och så vi kan få bolaget och mathandlingen avklarad.
Till helgen kommer From hit, ska bli riktigt roligt då vi inte träffat han sen vi var i västerås i våras ( om jag minns rätt).

Längtar riktigt mycket till helgen faktiskt, bra musik på avenyn och härligt folk att umgås med.. hoppas att lite ljungfolk vill komma också :) 


Nu kommer snart Maja och Wilda hit och ska kolla på kläder som jag hade med mig från mamma igår.
Mycket kläder, vinteroverall, galonkläder, skor, dress, tights, bodys mm.. två hela kassar och om hon vill ha det så får hon allt för 300kr! Bra deal tycker jag, men smaken är som baken så vi får se om hon gillar det!? 

Linda sov här i natt också så igår fick man äntligen sällskap på kvällspromenaden, inte för att jag promenerat på ett tag men iallfall.. är ju just därför jag inte gjort det. Är så förbannat tråkigt att gå själv!

Blev inte så mycket att göra för oss, lite tv och sen sova, det var tre trötta människor i den här lägenheten igår kväll kan jag lova :P 
Önskar hon skulle bo här i stan så jag fick träffa hon ännu oftare, ha någon att promenera med, och hälsa på lite :) Skulle inte vara så fel om även, Kristina, Camilla å Madde flyttade hit också :) 

Näe nu kommer besöket så hej då! / Tove

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards