Alla inlägg den 17 september 2012

Av Tove - 17 september 2012 21:40

.....som Gunde skulle säga!
Ja, när allt går emot en och man känner sig less på livet i stort så är det bara å kämpa vidare.
Egentligen överdriver jag nog lite när jag säger på livet i stort då det egentligen bara är delar av det som gör mig less just nu. 
Nu har jag iaf lugnat ner mig lite åt det förbannade bokus och bokus "lilla" misstag och tänkt att det helt enkelt får bli som det blir och att jag får göra mitt bästa! Jag har läst ut en av böckerna ikväll och påbörjat den andra (som verkar mycket tråkigare) och sen är det i stort sett bara kika igenom läroplanerna lite och börja skriva. Borde alltså om jag är lika duktig imorgon kunna börja skriva på onsdag! :) 

 

Martin ringde telia och skulle flytta över tv/telefon och bredband till den sista idag också. Ja vad bra tänkte vi att ha det gjort men nej det tyckte vi inte länge, om vi ändå vetat.....
Telia tv fungerar inte i huset vi ska bo i så det blev alltså till att säga upp det då, med tre månaders uppsägning!! pengar, pengar, pengar... Känns ju sådär att betla på nåt i tre månader som inte används!
Sen så skulle det kosta 500kr om vi skulle flytta över vårt internet dit, glöm det telia! Kan vi INTE ha tvboxen så byter vi allt, glöm oss som trogna kunder! 
Så nu försvinner hemtelefonen, internet och framförallt älskade tvboxen. 

Imorgon ringer vi servanet och ser om vi kan höja internet och fixa fler tvkanaler direkt vid inflytt, borde bli bra, kanske billigare och bättre om vi har tur! 

 

Våran otur alltså! Blir knäpp, är det inte det ena så är de det andra. Hela året har det varit mycket som strulat för oss, saker som gått sönder: 

Min mobil, Martins mobil, vinterdäcken, mitt duntäcke(inte så viktigt men tråkigt), datorn håller på att dö, och framförallt så har vi ju SÄNGEN! Ja det är inte så billiga saker som går sönder här inte,

och allt på samma år! VARFÖR? Det känns som att gud pissar på oss ibland!

 

Sen med allt som går sönder så får man ju dessutom mindre pengar och som att inte det räckte iår så har även: Jag varit utan jobb hela sommaren (0kr), csn gav mig inga pengar på två månader förra terminen(0kr), Martin har varit sjuk mycket och förlorat pengar på det... behöver jag fortsätta?! Det här betyder alltså att Martin har fått försörja oss väldigt mycket mer än han borde iår. Hoppas nästa år blir bättre och att jag kan hjälpa till mer med ekonomin. 

 

Det vi har lärt oss är väl hur stark våran kärlek är! Lite tjaffs och bråk har det blivit när det känts som att allt gått emot oss vissa perioder och ibland har man trott det varit bra nära att den här skiten ska få oss att inte vara vi längre. Som tur är har det aldrig blivit så och kan säga med säker röst att jag tror det kommer vara vi för alltid. För vi har inte bara klarat av en halvtaskig ekonomisk kris utan dessutom bott två år i en etta! HAHA ja, vi två i en etta, alltid i samma rum och än är vi inte less på varandra. Nu kommer vi "få", ny lägenhet, ny säng, nya vinterdäck! Båda har hållit oss friska, jag pluggar på och Martin jobbar! Vi har nya mobiler och ska snart "få" ett nytt duntäcke. Funderar dessutom på ny dator innan den här går sönder när skolarbeten MÅSTE skrivas! 

Kärleken är alltid det viktigaste, pengarna kan dra åt helvete!

 

 

 


Av Tove - 17 september 2012 17:47

FY FAN! När jag äntligen får mina böcker så är en av dom helt fel! 
Ringde såklart upp bokis diekt och sa till, dom läste högt upp min beställning och vilka böcker jag hade skickat efter och jag sa:

- JA, exakt! Inte fan har jag beställt den här iaf " 12 verktyg i KBT". Så när kan jag få den rätta boken? (som heter förskolebarnets mänskliga rättigheter) INTE ENS LIKT JU!!

- Om 7-10 dagar!
-Är det ett skämt eller? NI har ju gjort fel då borde NI kunna skicka den inom 3 dagar iaf?!?! Jag kan betala extra om jag kan få den tidigare!!!
- Nej, det går inte, det tar 7-10 dagar att packa den!

- Jaha, vad snabbt! (ironiskt) 
- Men du får självklart slippa betala frakten på returen iaf. 

- Ja, det hoppas jag verkligen. Men hur kunde ni skicka fel bok?

- Ingen aning faktiskt!? (fundersam i rösten och lite idiotisk) 

( pratade lite mer och fick några nummer som skulle skrivas på paketet och sedan la jag på med ett surt hejdå och vägrade önska en bra eftermiddag) 


Hur fan kan dom skicka så jävla fel, inte någon likhet alls på namnet ju!! DÖDA MIG ALLTSÅ! Som tur är så var det just den boken som var felskickad och inte någon av dom andra två som jag måste ha läst klart den här veckan. Uppgiften ska vara inlämnad och klar på söndag och jag har tappat all lust efter allt strul. Ska det behöva ta flera veckor att få några böcker liksom? Jag hade ju varit klar med uppgiften nu om dom hade gjort rätt på en gång!! Så tror faktiskt att jag lägger undan böckerna för dagen och fortsätter att läsa imorgon efter adobe connecten för nu blev jag less. Har iaf läst 63 sidor i ena boken så jag har ju börjat iaf, samt gjort i ordning det som ska läsas i den andra boken och sen är det bara att börja skriva, 3 sidor.
GUD HJÄLP MIG MED LITE KRAFT FÖR JAG HAR INTE TID ATT INTE LÄSA! 

// TOVE

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards