Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Kämpa kämpa

Av Tove - 17 september 2012 21:40

.....som Gunde skulle säga!
Ja, när allt går emot en och man känner sig less på livet i stort så är det bara å kämpa vidare.
Egentligen överdriver jag nog lite när jag säger på livet i stort då det egentligen bara är delar av det som gör mig less just nu. 
Nu har jag iaf lugnat ner mig lite åt det förbannade bokus och bokus "lilla" misstag och tänkt att det helt enkelt får bli som det blir och att jag får göra mitt bästa! Jag har läst ut en av böckerna ikväll och påbörjat den andra (som verkar mycket tråkigare) och sen är det i stort sett bara kika igenom läroplanerna lite och börja skriva. Borde alltså om jag är lika duktig imorgon kunna börja skriva på onsdag! :) 

 

Martin ringde telia och skulle flytta över tv/telefon och bredband till den sista idag också. Ja vad bra tänkte vi att ha det gjort men nej det tyckte vi inte länge, om vi ändå vetat.....
Telia tv fungerar inte i huset vi ska bo i så det blev alltså till att säga upp det då, med tre månaders uppsägning!! pengar, pengar, pengar... Känns ju sådär att betla på nåt i tre månader som inte används!
Sen så skulle det kosta 500kr om vi skulle flytta över vårt internet dit, glöm det telia! Kan vi INTE ha tvboxen så byter vi allt, glöm oss som trogna kunder! 
Så nu försvinner hemtelefonen, internet och framförallt älskade tvboxen. 

Imorgon ringer vi servanet och ser om vi kan höja internet och fixa fler tvkanaler direkt vid inflytt, borde bli bra, kanske billigare och bättre om vi har tur! 

 

Våran otur alltså! Blir knäpp, är det inte det ena så är de det andra. Hela året har det varit mycket som strulat för oss, saker som gått sönder: 

Min mobil, Martins mobil, vinterdäcken, mitt duntäcke(inte så viktigt men tråkigt), datorn håller på att dö, och framförallt så har vi ju SÄNGEN! Ja det är inte så billiga saker som går sönder här inte,

och allt på samma år! VARFÖR? Det känns som att gud pissar på oss ibland!

 

Sen med allt som går sönder så får man ju dessutom mindre pengar och som att inte det räckte iår så har även: Jag varit utan jobb hela sommaren (0kr), csn gav mig inga pengar på två månader förra terminen(0kr), Martin har varit sjuk mycket och förlorat pengar på det... behöver jag fortsätta?! Det här betyder alltså att Martin har fått försörja oss väldigt mycket mer än han borde iår. Hoppas nästa år blir bättre och att jag kan hjälpa till mer med ekonomin. 

 

Det vi har lärt oss är väl hur stark våran kärlek är! Lite tjaffs och bråk har det blivit när det känts som att allt gått emot oss vissa perioder och ibland har man trott det varit bra nära att den här skiten ska få oss att inte vara vi längre. Som tur är har det aldrig blivit så och kan säga med säker röst att jag tror det kommer vara vi för alltid. För vi har inte bara klarat av en halvtaskig ekonomisk kris utan dessutom bott två år i en etta! HAHA ja, vi två i en etta, alltid i samma rum och än är vi inte less på varandra. Nu kommer vi "få", ny lägenhet, ny säng, nya vinterdäck! Båda har hållit oss friska, jag pluggar på och Martin jobbar! Vi har nya mobiler och ska snart "få" ett nytt duntäcke. Funderar dessutom på ny dator innan den här går sönder när skolarbeten MÅSTE skrivas! 

Kärleken är alltid det viktigaste, pengarna kan dra åt helvete!

 

 

 


 
 
Eva

Eva

17 september 2012 22:24

Tro mig, det är ingen dans på rosor att vara sambo. Det är många gånger som jag har känt " Är det verkligen vi? "Jag orkar inte längre.." Men se, nu är vi ju gifta :)
Det är prövningar på prövningar. Framförallt det ekonomiska kan ställa till det..

Kram på dig Tove, det kommer att lösa sig! Även om det ser j*vligt mörkt ut.

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

Tove

27 september 2012 22:13

ja, precis. Framförallt när vi bott så trångt.Har väl alltid känt mig säker, men jag känner mig som en surkärring ibland! :P HAHA
vad trött han borde bli på mig alltså, gnäller och gnäller! Tack Eva, just nu är det grymt, ny lägenhet och snart ny säng, nya tapeter mm.. sånt som jag mår bra av. Är ju väldigt pedant och att bo i en etta har fått mitt psyke att balla ur ibland. Det går liksom inte att få det som jag vill ha det då. Men nu så!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove - 24 augusti 2013 14:17

I tisdags firade jag och Martin 3år tillsammans. Det var då vi kom överens om att vi nog var tillsammans nu ;) Första gången vi träffades var två somrar innan lite snabbt och sen träffades vi några gånger på dom två åren tillsammans med gemensamma ...

Av Tove - 23 augusti 2013 16:01

Ja, i fem dagar har jag varit sjuk nu. Ont i halsen, örat och feber till och från! Nu vill jag bli frisk! 100% frisk!!! Till veckan ska jag jobba hela veckan och sen är det dagsbför skola igen den 2sep :) längtar faktiskt! ;) Ska bli kul att blädd...

Av Tove - 15 augusti 2013 22:14

Igår kom skrotungarna för att vara här i två nätter! Vi har bakat sockerkaka, varit på stan, ätit glass, sett filmer, spelat tvspel, dataspel, klättrat i träd och bara myst!! Lite bilder såklart!! Wilma har klippt sig hos frisören idag med ;)...

Av Tove - 7 augusti 2013 15:00

Sitter just nu i bilen och väntar på Martin. Han är just nu inne på s.o.s alarm och gör ett test ;) håller tummarna!! :D Semestern var underbar! Håkan Hellström var underbar! Ja, allt har varit bra nu på slutet! :) Har börjat ta tag i körkortet...

Av Tove - 12 juli 2013 14:33

Haha igår gick vi på hamnfestivalen och jävlar vad kul vi hade!! En hel 70s vodka drog jag i mig ensam... Haha sinnessjukt! Dansade, skrattade och skrattade mera! Bra kväll! Dagen var också bra. Vi gick iväg på en liten utflykt med familjen ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards