Alla inlägg under februari 2012

Av Tove - 10 februari 2012 16:48

Jag och Fanny har en mysdag/kväll.

Vi började med att gå på stan och handlade en massa leksaker! (billiga, men roliga)


   

 


Vi åt på McDonalds

       


Vi gick hem och såg på Emil i Lönneberga

 


Och vi målade.

Fanny målade av Martin, hon tjatar om Martin hela tiden och längtar tills han ska komma hem från jobbet!

 


Godis och lite Hello Kittymålning!


   


Nu fortsätter vårat mys med mera film, äta apelsin och sedan...busa!

(kanske kommer mer bilder här sedan, man vet aldrig!)

Av Tove - 9 februari 2012 19:53

Den här ängeln gjorde jag igår på bilden, den har tyvärr spruckit lite på halsen men det gör inget!

En söt liten ängel! :P 



   


HAHA, gillar att den är konstigt knölig!

Av Tove - 8 februari 2012 16:12

Idag hade vi skapande verksamhet på skolan, vi fick ett smakprov på både drama och bild. 

Vi började med bild där vi fick jobba med blålera och skapa varsin figur, jag gjorde en ängel.(bild kommer senare)

Blev riktigt nöjd faktiskt, nog för att många andra gjorde riktigt snygga skapelser med både ben och snablar med mera så är jag ändå väldigt nöjd med min, den var mer än bra för att vara gjord av mig! :) Fort gick det också, jag hann både "korva till" den och måla den, sen på lunchen gick jag dit och målade ett lager till och lackade den!

Så imorgon får jag se hur den ser ut när den är färdig och då ska den hem! :)

Sen hade vi drama! HAHAHAHAHA Skrattar i tanken! 
Vi skulle göra en massa olika uppgifter bland annat sitta ihop två och två och vara samma person och säga varannat ord om hur vi=jag var, sedan skulle vi gå fram och hälsa på andra som satt ihop med varandra och föra en dialog med varandra! Jag och Torbjörn var en man som hade hetat Per igår men hette Clas Ohlsson idag, han hade inga djur men 100 fruar och en pappa som var ganska död men som kom och hälsade på ibland på natten. HAHA som vi skrattade alltså! Blev riktigt tokigt!

Sedan var det dags för en liknande uppgift då vi skulle vara indelad i tre grupper och göra ungefär samma sak,vi skulle berätta en historia med bara ett ord var i turordning. HAHA, det var allt från en brorsa till prinsessor och djävulen i samma historia. Mycket konstigt och roligt blev det. Det vi inte visste var att vi sedan skulle spela upp en av dom andra gruppernas historia som en teater, då jag blev en häxa som hette Agda som knarkade i en bil, vi hade även Thorsten Flinck som luktade gott och som också knarkade , en son som rökte på och samlade på blommor(Jane) och maskar och två kor. Mycket lustigt att dom kom fram till sånt i den gruppen alltså!

Med droger i tankarna på en förskollärarutbildning, haha ;P Men roligt hade vi, vi skrattade så jag höll på å kissa på mig! Så borde alla dagar vara, dom går som lite fortare då! :) 

Sen blev inte dagen så mycket sämre när jag kom hem och Martin hade tagit fram en fläskfilé som strax ska tilllagas! Efter det kanske vi slår på en film eller två och bara mser på!  

Av Tove - 6 februari 2012 10:56

Ja då var det dags för den andra inneveckan och idag börjar vi klockan 13.15 med föreläsningar, sen kommer det att vara redovisningar senare i veckan, jag hoppas det går bra! Jag är lite nervös men antar att alla är det! :P 

Har redan börjat på uppgift 6 som ska vara klar fredag vecka 7, men det är bara för att jag eventuellt ska jobba den veckan och då måste man ligga i i tid så man inte halkar efter. Hellre ligga före än efter helt enkelt!

I helgen har vi bara varit hemma och myst, sett på tv,ätit gott också har jag har läst, igår läste jag i nio timmar! STOLT över mig själv faktiskt! Igår tog Martin och snodde ihop en tacopaj igår och i lördags åt vi tacos. Vi brukar göra så ibland när vi äter tacos, vi tar resterna dagen efter och gör en tacopaj. I fredags åt vi helstekt fläskfilé, rotfrukter i ugn och en sås som vi gjorde på champinjoner, rödvin, grädde och mjukost (creme bonjór med kantarellsmak). Blev ruggigt god till fläskkött kan jag lova! Ett tips bara! Så jag kan stolt skryta med våran underbar helg fylld av god mat, det är så en helg ska vara när man är hemma och bara är!


sist men verkligen inte minst....Fan vad jag skulle vilja köpa nya kläder alltså! Finns inget värre än att välja vad jag ska ha på mig, skulle behöva mera vardagskläder, jeans å tröjor bl.a.! 

Av Tove - 3 februari 2012 22:57

Det man tänker på först är pripps blå, men sen lyssnar man på texten och ser kärleken..

ingen låt jag någonsin har lyssnat på men en otroligt bra låt!


Dina fräger var blå- Tommy Nilsson

Morgon kommer över ängarna
och daggen lyfter med en vind
Långsamt låter vi den vakna
den plats där du blev min


Här kan jag ännu höra röster
ditt andetag emot min hud
hur du varsamt tog mig till dig
som en vacker sommarbrud.


Här är mitt liv, och jag ger dig allt jag äger
Här stannar min tid du såg mig som jag är


Här bor nu allt det jag minns och bevarar,
dagar jag levt och dom vänner jag saknar
nätter då ljuset aldrig tog slut
och minnet av dig då, dina färger var blå


Jag ser dig gående längs stranden
värmen av vår första kyss
Jag ser den viken som vi fann den
där vi älskade nyss


Ge mig ditt liv, ge mig allting som du äger
Jag stannar din tid och ser dig som du är


Här bor nu allt det jag minns och bevarar,
dagar jag levt och dom vänner jag saknar
nätter då ljuset aldrig tog slut
och minnet av dig då
är det minnet som består, dina färger var blå


Kom till mig i kärlekens hus, i sommarnattens sista ljus


Av Tove - 2 februari 2012 09:51



    Fanny 3år    

Några veckor
 


 
En månad 



 
snart 1år

 
Pussas med mig :)

 
Busar hos Inger :)

 
Sitter i mitt knä och jag tog en puss!

 
Älskar sin napp!

 
Julen 2010

 
Wilmas avslutning 2011

 
Sötnöt

 
Min modell 

 
Lyckligare kan ingen vara..... än dina syskon!
Vi älskar dig din buse!
Jag älskar dig älskling! 


Ovido - Quiz & Flashcards