Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Tove - 14 oktober 2011 16:07

Ikväll blir det carnitas på Högbergsgatan!
En mexikansk nationalrätt om jag inte minns fel?

....och fruktansvärt gott är det också! Vi har bjudit pappa, Linda och KP på det förut och dom tyckte det var minst lika gott  som vi så den här gången ska vi bjuda Per på det! Hopaps han gillar det lika mycket som vi! 

Smakerna går inte att beskriva, lite tacos fast med fläskkött som legat i marinad länge och som sen kokas upp i flera timmar i coca-cola ( tills det blir riktigt mört och trådigt), starka kryddor bland annat chili, vitlök och lime. I marinaden är det kryddor som cayenne, peppar och apelsin
MUMS SÄGER JAG BARA!

Igår hade vi lite fest!
Martin hade inte sovit på över ett dygn, han är en sån som har svårt att sova när han åker någonstans, tåg/flyg/buss så han lyckades bara någon timme på flyget och sen vilade vi alla tre och sov lite på eftermiddagen, typ i 2-3 timmar.

Är jätteimponerad över hur länge vi var vaken, tröttheten gick som i vågor å kul hade vi! Vi spelade gitarr och sjöng i kör (jag och Annelie sjöng en vers och Jim och Martin en) HAHAHA Per fick sitta på första parkett å lyssna! Sen sjöng även Martin och Per lite gamla goingar när jag spelade till!

Vi spelade drickspel och surrade en massa skit, vissa diskussioner var hetare än andra! :P

Härliga tider!


Känner mig trött just nu så tror jag ska ta och vila en stund... Man får passa på att vila medan köttet vilar! HAHA köttet Ligger i marinaden och göttar till sig så då kan ju jag lägga mig i sängen å götta till mig jag å! :P 
 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards