Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Tove - 21 oktober 2011 22:06

Idag har det varit lugnt här hemma, tv och mera tv har stått på schemat.

Ätit gott har vi också gjort...


Varmrätt

Hackade rödbetor och potatisklyftor i ugn

Helstekt fläskfilé

Champinionsås på rödvinssky

Sallad ( isbergs, gurka, tomat, rödlök, broccoli, fetaost och en god vinäger på)


Efterrätt

Milkshake med smak av hallon

(färska hallon, vaniljglass, lite grädde och mjölk) 



Nu ska vi gå och lägga oss i sängen och slå på en film. Tror det blir så att vi ser klart Troya och sen sover.. båda två är astrött!

Av Tove - 21 oktober 2011 12:44

Det blev opration igår, Martin sov ingenting på hela natten, jag i två timmar och klockan 06.00 var vi på plats på akuten, vid nio opererades han. 

Helt slut i kroppen när vi kom hem så la han sig på sängen och somnade på stört och sov till 18.00 på kvällen... Helt slut, upp och åt och la sig igen. Båda två sov ganska mycket igår. Såg på film emellanåt som vi oftast somnade till. 
Imorse iväg till distriktsköterskan för att lägga om såret och imorgon dit igen.

Blod i sängen där han har sovit, och alvedon och antibiotikan äter han med jämna mellanrum för att hålla sig så pigg och alert som möjligt!

Stackarn :(


Camilla och Linda ringde och ville att jag skulle komma och dricka grogg och det händer ju inte alltför ofta så får se om jag kanske gör det imorgon! Känns just nu som att jag blir hemma, jag har ju en riktig sjukling här hemma som behöver pysslas om. Hade jag varit Martin så hade jag nog velat ha mig hemma! 
Det beror på hur han mår imorgon, om han klarar sig bättre och om febern går ner? För som det är nu så svamlar han och yrar på i sömnen, vaknar kallsvettig och skakar... Vet ju hur det är att ha hög feber själv och det är inte roligt att vara ensam då.. Man behöver någon som kan hämta vatten och förklara att det bara är en dröm. För gud vilken yrsel man kan få. Sen är det kanske lite så också att om man är ensam så har man inget val men om man är van att han någon så vill man ha den där. Som när man var liten och ville ha mamma hemma om man var sjuk, så är det nog lite när man är vuxen och har en partner, man vill bli ompysslad.. så är det bara...


Kom att tänka på när Linda opererades och jag fick följa med för mamma hade magsjuka. Det var ju bara för några år sen, vuxna båda två. Jag sov över med henne på vårdhotellet för hon fick inte vara ensam för läkarna. Jag var så orolig för hon "ville inte" vakna ur narkosen som dom sa.. Jag skulle komma dit efter två timmar och när jag kom dit så vaknade hon inte.. Dom blev lite oroliga och jag kommer inte ihåg nu hur lång tid det tog men någon timme extra låg hon där i jätte djup sömn. FY FAN! 

Det är otäckt med nedsövninigar!!


Men innan hon sövdes ner och fick byta till dom förskräckligt snygga sjukhuskläderna så knäppte jag det här kortet. HAHA kolla in mössan också! :)

 




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards